Med digitalisering som utgångspunkt

På SGS ser vi digitaliseringen som avgörande för att kunna tillgodose våra studenters behov. Samtidigt banar den väg för vår fortsatta utveckling och gör det möjligt att effektivisera det dagliga arbetet och lägga ännu mer tid på kundnöjdhet, berättar Matilda Schölin biträdande områdeschef på SGS.

I dag arbetar vi med digitala serviceordrar till fastighetsskötarna, digital kontraktsskrivning, digitala besiktningar (avflyttnings- och underhållsbesiktningar), digitala hyresavier, mobilapp för öppning av entrédörrar samt elektronisk och webbaserad tvätt- och grupprumsbokning. Utgångspunkten är att skapa en smidigare vardag för våra hyresgäster. Vi upplever att studenterna är mer än nöjda med att kunna boka tvättid på bussen, betala hyran på biblioteket och öppna porten från sängen. Dessutom har vi tack vare flertalet digitala lösningar för fastighetsskötseln frigjort tid som tidigare lagts på pappersarbete. Detta gör att vi nu har mer tid att fokusera på de delar där vi kan vara nära kunden och ha en personlig dialog. Vi har dessutom mer tid att vara ute i våra områden och förbättra boendet och området omkring.

Inom en snar tid kommer vi även lansera en ny mobilapp, där vi samlat allt på ett ställe så att våra hyresgäster alltid kan göra det de behöver - oavsett plats. När den är lanserad, är digitala lås vår nästa satsning, för att inte stagnera är det viktigt att ha en plan som tar oss framåt.

Hur ser digitaliseringen ut på ert företag?

Har ni erfarenhet av lyckade satsningar?

Eller tips på hur man tar digitaliseringen till nästa nivå?

 

Publicerat på LinkedIn 2019-06-28

SGS 2020